selmaloppan

Alla inlägg under december 2012

Av selma - 29 december 2012 01:04

Anledningen varför det inte är så " hästig " blogginlägg är för att jag är inte i stallet lika ofta! Men snart så!!:)

Av selma - 29 december 2012 00:57

Makeup remover: 39 kr

Pyssel glitter: 19 kr


Kräm ögonskugga: 99 kr


Mascara: 69 kr


Av selma - 28 december 2012 18:50

Idag har jag varit med min kompis Freja!:) Det var jättelänge sedan vi träffades. Så det var kul!


Först var vi hemma och spelade in en video där vi sjöng...... PINSAMT! HAHAHA!! Nej men har bestämt mig att aldrig mer lägga ut en status som det står såhär på ``om 10 gillar lägger jag och Freja ut en video när vi sjunger``!!


Sen efter det gick jag och Freja ut på stan. Vi hittade väldigt mycket, båda två! Vi var ute väldigt länge! Sen åt vi även på Subway! GOTT!



Sen gick vi hem och åkte med ner där Freja bor, och lämnade av henne där:( Sen körde vi upp till mormor och morfar.


Så nu sitter jag här, hos dem:). Har ätit lite kaka för en stund sedan.



//Selma

Av selma - 24 december 2012 13:21

Bazil skötte sig super bra igår!<3

Ridpasset då:

Red i ridhuset. Skrittade fram i 15 minuter, som vi ska göra. I traven var han väldigt pigg! Han hade sitt huve uppe i luften nästan hela tiden, HAHAHA! Nä men han var iaf jätte pigg, men hellre det än att han är lat;).

I galoppen skötte han sig riktigt bra! Han höll galoppen hela tiden.

Tränade mycket i galoppen igår. Men ville mest bara ha roligt i och med det var sista ridpasset! Jag hade jättekul, och Bazil var jätte glad han med:)! Kul!!

Dessutom höll inte på något alls idag:)! Eller.... Jo en gång men det löste sig direkt!


Så jag är verkligen super nöjd!! Kul att avsluta terminen bra också:)!


Världens bästa A-ponny!! BAZIL!<3

Av selma - 22 december 2012 11:40

Vaknade för ett tag sedan!

Ska snart till djurafären och handla till Floyd, Vera och Misse:) Kanske köper nått till Nelle också;)


//Selma

Av selma - 21 december 2012 22:11

För då är det sista dan som "terminselev" på Bazil;(

Om jag ska vara ärlig fattar jag nog inte att det är så, men får nog sluta drömma och inse att det faktiskt är så;(

Har lärt mig sjukt mycket den här terminen! Har dessutom lärt känna en underbar ponny!! Tiden har gått så jvla fort!! Hoppas att dem kommer ha terminselever grejen nästa termin också, om dem kommer ha det så vill jag gääääääärna ha Bazil!!!

För att efter nästa termin kommer jag vara lite lång för honom:(


Bazil är ur gullig!! Såna här saker brukar han göra ibland eller ibland och ibland man kan väl säga ofta, HAHAHA!! Och vissa saker gör/gjorde han endast nån enstaka gång! Så här kommer det:

?Ibland när mamma/pappa står i mitten i ridhuset vill han gå in och mysa med dem när jag rider han, haha sa ju att han är urgullig;)

? När jag rider han så bestämmer han sig för att typ " nääää där ska jag INTE gåååå!", haha sötnosen:)

? ibland när jag ska sitta up så brukar han gå runder och vill inte stå still, som tex på lucia showen (som jag inte har berättat för er om HAHAHA) höll han på så så jag fick be nån som jag inte kände och frågade henne " kan du hålla i han medans jag sitter upp?" Hehhhhe... Tror att hon frågade sen " vill han springa iväg???) haha tror det var nått sånt hon frågade, men hon var jätte snäll!!


Ja han har många fler roliga saker som han håller på med, "min" lilla sötnos som jag kallar han! Hehe...


Ja ni fick ju veta lite om lucia showen också, HAHAHA !!



Bästa A-ponnyn!!

You are a STAR!! Bazilen

Vill ni veta mer om Bazil?? Säg bara till då!

Bästa ponnyn!

Av selma - 21 december 2012 15:48

Av selma - 21 december 2012 15:44

Är jag just nu på, och väntar på att åka hem!

//SELMA

Presentation


Hej!

Det är jag som är Selma! Jag är 10 år och älskar hästar, hoppas du gillar min blogg:))

Fråga mig

8 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker just "du" om min blogg?
 Jätte bra
 bra
 nja sådär
 dåligt
 jätte dåligt

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards